You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 16 Next »

4.1. Založení jednoho artiklu

V panelu ODKAZY klikněte na „Vytvořit produkt“:

                    Obr. 6 Založení artiklu


                   Obr. 7 Vyplnění kategorie a EANu


Kategorii je nutno vyplnit výběrem ze seznamu při kliknutí do pole pro kategorii. Zároveň lze v daném okně kategorii vyhledat.

         

                   Obr. 8 Založení artiklu – výběr kategorie


EAN musí být vždy validní / existující a nesmí být již použitý u jiného založeného artiklu.

V případě, že artikl již existuje v interní databázi Globusu či externí databázi produktů, systém automaticky doplní informace k danému artiklu podle EANu. Příklad EAN 8594003849626 (Kofola original 0,5l).

Při zakládání informací o artiklu je nutno dbát na vyplnění všech povinných polí označených hvězdičkou (*). Až poté se uvolní tlačítko pro potvrzení založení artiklu – Odeslat SM.

Založení artiklu je dokončeno kliknutím na tlačítko Odeslat SM ve spodní části obrazovky.

            

         Obr. 9 Založení artiklu – vyplnění údajů – automatické načtení existujících dat


4.2. Hromadné založení artiklů z Excelu

4.2.1. Vytvoření více produktů

V sekci ODKAZY na úvodní stránce klikněte na odkaz Vytvořit více produktů. Zde vyberte příslušnou kategorii.
Dále vyplňte jednotlivé EANy – lze vyplnit pouze po jednom (při vložení EANu se zobrazí další pole pro další EAN).


Obr. 19 Příklad vyplněných EANů

Dále je aktuálně nutné kliknout kamkoliv na stránce (jedná se o aktuální malou chybu validace vložených EANů) a poté na „Pokračovat“ ve spodní části obrazovky. Tím dojde k vytvoření produktů, nicméně je dále nutné je vyplnit.


4.2.1.1.     Export vytvořených produktů

Po vytvoření produktů je nutné je dále exportovat pro jejich vyplnění, případně stažení dat z produktových databází (pokud je nechcete vyplňovat ručně po jednom, případně hromadně za použití smartsheetu). Export je proveden na úvodní stránce v sekci ODKAZY, zde klikněte na Export více produktů.

Zobrazí se seznam hromadně vytvořených artiklů, které ještě nebyly odeslány SM.

Vyberte všechny artikly, které chcete vyplnit a odeslat SM a výběr potvrďte kliknutím na „Export Smartsheet“.


Obr. 20 Export více produktů


Dále se zobrazí okno pro exportování smartsheetu – zde nic neměníte, pouze klikněte na Potvrdit.

V tuto chvíli se vygeneruje excel tabulka (smartsheet) s artikly, které jste vybrali. Pokud jste již úpravy provedli v produktové databázi, budou tyto úpravy vloženy do vygenerované tabulky.

Tuto tabulku je nyní nutno z portálu stáhnout kliknutím na název souboru.


Obr. 21 Export artiklů


Z důvodu pozdější validace povolte v souboru makra kliknutím na „Povolit obsah“ u hlášky v otevřené tabulce. Dále u všech artiklů zkontrolujte ve sloupci D (Status produktu), zda je zde uvedena možnost Nový produkt.

Vyplňte všechna modrá pole – ta jsou vždy povinná. Ostatní údaje jsou nepovinné, nicméně čím více údajů vyplníte, tím lépe. Zároveň zkontrolujte správnost údajů doplněných z produktové databáze.

Po vyplnění údajů šablonu zvalidujete kliknutím na tlačítko Validovat list – viz sekce níže "Validace šablony Smartsheet".

Pokud proběhla validace v pořádku, pak soubor uložte a nahrajte jej zpět do portálu viz sekce Import vyplněné šablony Smartsheet.

4.2.2. Validace šablony Smartsheet

Šablonu je vhodné před nahráním do STEPu zvalidovat, předejdete tím možné chybě při nahrávání např. při zadání neplatného EANu apod.

Validaci provedete, viz obrázek níže, kliknutím na tlačítko „Validovat list“ (1), které
se nachází v horní levé části šablony Smartsheet. Dále potvrdíte vyskakovací okno kliknutím
na „OK“ (2) a nakonec zadáte své přihlašovací údaje (3). Přihlašovací údaje jsou stejné jako přihlášení do aplikace samotné, tj.  login ve tvaru CZ_SUPP_cislo-dodavatele a Vaše unikátní heslo.

              Obr. 13 Validace Smartsheet šablony


Nakonec šablonu uložte na místo, odkud bude možno ji nahrát.


4.2.3. Import vyplněné šablony Smartsheet

Na domovské obrazovce v panelu ODKAZY klikněte na „Import vyplněného Smartsheetu“:

               Obr. 14 Import Smartsheet šablony 1


Dále klikněte na „Import Smartsheetu“.
Na této stránce je také možno vidět ostatní nahrávané soubory:

          Obr. 15 Import Smartsheet šablony 2

           Obr. 16 Import Smartsheet šablony 3


Pokud import proběhne s chybou, rozklikněte příslušný proces importu a stáhněte si chybový soubor, kde budou označeny nevalidní údaje.

Zároveň je potřeba při otevírání chybového souboru opět povolit úpravy a obsah (makra), aby se obsah souboru správně zobrazil.

Artikly, ve kterých se nachází chyba jsou poté označeny červeně a při najetí myší na název daného artiklu je zobrazen výpis chyb (nevyplněných údajů, případně jiných chyb).

Chyby je potřeba opravit v původním nahrávaném Smartsheetu a ten posléze znovu nahrát. Chybový soubor slouží pouze jako informativní prvek.

       Obr. 17 Stažení chybového souboru


Artikly založené pomocí importu excel Smartsheet šablony jsou nahrané ihned po dokončení nahrávání, nicméně pro jejich zobrazení je potřeba sbalit a znovu rozbalit složku kategorie artiklů v levém menu v seznamu artiklů (např. Nealko).





  • No labels