4.1. Založení jednoho artiklu

V panelu ODKAZY klikněte na „Vytvořit produkt“:

 Obr. 4.1 Založení artiklu


Obr. 4.2 Vyplnění kategorie a EANu


Kategorii je nutno vyplnit výběrem ze seznamu při kliknutí do pole pro kategorii. Zároveň lze v daném okně kategorii vyhledat (zadat například Drogerie).


         

Obr. 4.3 Založení artiklu – výběr kategorie


EAN musí být vždy validní / existující a nesmí být již použitý u jiného založeného artiklu.

V případě, že artikl již existuje v interní databázi Globusu či externí databázi produktů, systém automaticky doplní informace k danému artiklu podle EANu. Příklad EAN 8594003849626 (Kofola original 0,5l).

Při zakládání informací o artiklu je nutno dbát na vyplnění všech povinných polí označených hvězdičkou (*). Až poté se uvolní tlačítko pro potvrzení založení artiklu – Odeslat data do Globusu.

Založení artiklu je dokončeno kliknutím na tlačítko Odeslat data do Globusu ve spodní části obrazovky.


            

Obr. 4.4 Založení artiklu – vyplnění údajů – automatické načtení existujících dat


4.2. Hromadné založení artiklů z Excelu

4.2.1. Vytvoření více produktů

V panelu Produkty na úvodní stránce klikněte na odkaz Vytvořit více produktů.

Obr. 4.5 Vytvořit více produktů


Vyberte příslušnou kategorii a všechny EANy vyplňte do rámečku, každý EAN na samostatný řádek.

Obr. 4.6 Příklad vyplněných EANů


Dále je aktuálně nutné kliknout kamkoliv na stránce (jedná se o aktuální malou chybu validace vložených EANů) a poté na „Pokračovat“ ve spodní části obrazovky.
Tím dojde k vytvoření produktů, nicméně je dále nutné je vyplnit.


4.2.1.1. Export vytvořených produktů

Po vytvoření produktů je nutné je dále exportovat pro jejich vyplnění, případně stažení dat z produktových databází (pokud je nechcete vyplňovat ručně po jednom, případně hromadně za použití smartsheetu).
Export provedete na úvodní stránce v panelu Odkazy, zde klikněte na Exportovat více produktů.

Obr. 4.7 Export více produktů


Zobrazí se seznam hromadně vytvořených artiklů, které ještě nebyly odeslány do Globusu.
Zaškrtnutím vyberte všechny artikly, které chcete vyplnit a odeslat do Globusu a výběr potvrďte kliknutím na „Export Smartsheet“.

Obr. 4.8 Export více produktů - výběr a export


Následně se zobrazí okno pro exportování smartsheetu – zde nic neměníte, pouze klikněte na Potvrdit.

Obr. 4.9 Export více produktů - generování smartsheetu


V tuto chvíli se vygeneruje excel tabulka (smartsheet) s artikly, které jste vybrali. Pokud jste již provedli úpravy v produktové databázi, budou tyto úpravy vloženy do vygenerované tabulky.
Tabulku je nyní nutno z portálu stáhnout kliknutím na zelený název souboru (jde o soubor s příponou xlsm).

Obr. 4.10 Export artiklů do tabulky smartsheet a stažení tabulky z portálu na lokální disk


Soubor otevřete a pokud po vás bude Excel chtít, abyste povolili úpravy a následně povolili i obsah, pro správnou funkčnost tabulky odsouhlaste.


Obr. 4.11 Povolit úpravy


Obr. 4.12 Odblokování maker - Povolit obsah

 

V závislosti na stupni zabezpečení Vašeho systému se Vám místo upozornění na obrázku 4.12 může objevit následující hláška:

Obr. 4.13 Odblokování maker


V tomto případě je potřeba soubor s makry potřeba odblokovat v aplikaci Průzkumník, kde klepnete pravým tlačítkem myši na daný soubor, vyberet Vlastnosti a na záložce Obecné zaškrtnete Odblokovat.

Obr. 4.14 Odblokování souboru


V tabulce vyplňte všechna modrá pole – ta jsou povinná. Ostatní údaje jsou nepovinné, nicméně čím více údajů vyplníte, tím lépe. Zároveň zkontrolujte správnost údajů doplněných z produktové databáze.

Po vyplnění údajů a jejich kontrole šablonu zvalidujete kliknutím na tlačítko Validovat list – viz sekce níže 4.2.2. Validace šablony Smartsheet .

Pokud proběhla validace v pořádku, pak soubor uložte a nahrajte jej zpět do portálu viz sekce 4.2.3. Import vyplněné šablony Smartsheet .

4.2.2. Validace šablony Smartsheet

Šablonu je vhodné před nahráním do STEPu zvalidovat, předejdete tím možné chybě při nahrávání např. při zadání neplatného EANu apod. Pozor, úpravy ve Smartsheetu je možno provádět kdykoli, ale pro jeho Validaci je potřeba být přihlášen do Dodavatelského portálu.

Jste-li přihlášeni, klikněte na Validovat list vlevo nahoře. Zobrazí se okno Kontrola obsahu Smartsheetu, které potvrdíte OK.

Obr. 4.15 Kontrola obsahu Smartsheetu


V okně prohlížeče se Vám otevře informační hláška "Smartsheet has been authenticated for user XYZ. You can close this window" a v excelové tabulce se objeví automatické přihlašovací okno pro validaci, kde stiskněte Přihlásit se.

Obr. 4.16 Přihlásit se


Zobrazí se výsledky kontroly.

Obr. 4.17 Výsledky kontroly


Pokud je validace ukončena s chybami, najeďte na červeně podbarvenou buňku – ta vždy obsahuje  v poznámce detaily o chybě (nevyplněný povinný údaj apod.).
V případě, že validace proběhne bez chyby, nebo dojde k opravě chyb po validaci, pak soubor běžným způsobem uložte a následně jej nahrajte (importujte)
zpět do portálu na úvodní stránce v panelu Produkty > Import vyplněného Smartsheetu.

4.2.3. Import vyplněné šablony Smartsheet

Na domovské obrazovce v panelu Odkazy klikněte na „Import vyplněného Smartsheetu“:

  Obr. 4.18 Import Smartsheet šablony 1


Otevře se strana „Import produktu", kde klikněte na tlačítko „Import Smartsheet“.
Na této stránce je také možno vidět ostatní nahrávané soubory.

 Obr. 4.19 Import Smartsheet šablony 2


V okně, které se otevře, vyberte tabulku smartsheet, kterou chcete importovat.

Obr. 4.20 Import Smartsheet šablony 3


Při importu probíhá další kontrola dat, která může odhalit i jiné chyby než validace ve smartsheetu. Po importu je třeba zkontrolovat, že proces proběhl úspěšně.

Klikněte na kulatou ikonu „Poslední procesy procesy na pozadí" v pravém horním menu:



Obr. 4.21 Import Smartsheet šablony - Poslední procesy


a podívejte se na poslední proces, který proběhl (je vždy první odshora).



Obr. 4.22 Import Smartsheet šablony - Poslední procesy rozklik


Pokud import proběhl s chybou, rozklikněte příslušný proces importu a stáhněte si chybový soubor, kde budou označeny nevalidní údaje:



Obr. 4.23 Stažení chybového souboru



V chybovém souboru errorfile.xlsm je potřeba při otevírání chybového souboru opět povolit úpravy a obsah (makra), aby se obsah souboru správně zobrazil.

Artikly, ve kterých se nachází chyba jsou poté označeny červeně a při najetí myší na název daného artiklu je zobrazen výpis chyb (nevyplněných údajů, případně jiných chyb).

Pozor, chyby je potřeba opravit v původním nahrávaném Smartsheetu a ten posléze znovu nahrát (Import vyplněného smartsheetu).

Chybový soubor errorfile.xlsm slouží pouze jako informativní prvek.

Pozn.:  Artikly založené pomocí importu excel Smartsheet šablony jsou nahrané ihned po dokončení nahrávání, nicméně pro jejich zobrazení je potřeba sbalit a znovu rozbalit složku kategorie artiklů v levém menu v seznamu artiklů (např. Nealko).




  • No labels