Přes seznam artiklů je možné dané artikly dále upravovat kliknutím na položku ze seznamu.
Vždy je nutno zkontrolovat, zda při úpravě údajů máte zvoleno „Aktualizace údajů“ v kolonce „Status produktu“:
Obr. 6 Úprava artiklu
Stejně jako při zadávání nového artiklu je nutné věnovat pozornost povinným polím označených hvězdičkou (*).
Pokud používáte produktovou databázi (BrandBank, nebo ZAS), můžete artikly aktualizovat v databázi a
poté je stačí upravit pomocí tlačítka „Aktualizovat“ ve spodní části obrazovky, tj. nemusíte data vyplňovat vícekrát pro jednotlivé artikly.
Obr. 7 Tlačítko Aktualizovat
Úpravu artiklu dokončíte kliknutím na tlačítko Odeslat SM.
3.1. Hromadná úprava artiklů
V případě, že potřebujete upravit více než jednotky artiklů z jednotlivých kategorií, lze je nyní upravit hromadně.
Kliknutím na kategorii zboží (1.) v seznamu artiklů na levé straně obrazovky si zobrazíte detailnější seznam artiklů z dané kategorie. U jednotlivých artiklů je zaškrtávací pole pro výběr artiklů určených k úpravě.
Zaškrtnutím alespoň jednoho artiklu, který chcete upravit, se zobrazí tlačítko „Export smartsheet“.
Vyberte tedy všechny artikly, které potřebujete upravit (2.) a dále klikněte na Export smartsheet (3.)
Obr. 8 Postup úpravy více artiklů – export
Dále se zobrazí okno pro exportování smartsheetu – zde nic neměníte, pouze klikněte na Potvrdit.
Obr. 9 Postup úpravy více artiklů – potvrzení
V tuto chvíli se vygeneruje excel tabulka (smartsheet) s artikly, které jste vybrali. Pokud jste již úpravy provedli v produktové databázi, budou tyto úpravy vloženy do vygenerované tabulky.
Tuto tabulku je nyní nutno z portálu stáhnout kliknutím na název souboru.
Obr. 10 Postup úpravy více artiklů – stažení vygenerovaného souboru
Pokud po vás bude excel chtít, abyste povolili obsah při otevření souboru, hlášku potvrďte pro správnou funkčnost tabulky.
Dále u všech artiklů zkontrolujte ve sloupci D (Status produktu), zda je zde uvedena možnost Aktualizace údajů (2).
Obr. 11 Příklad exportovaného produktu
Vyplňte všechna modrá pole – ta jsou vždy povinná. Ostatní údaje jsou nepovinné, nicméně čím více údajů vyplníte, tím lépe. Zároveň zkontrolujte správnost údajů doplněných z produktové databáze.
Po kontrole tabulku zvalidujete kliknutím na Validovat list vlevo nahoře. Dále potvrďte OK a dále vyplňte své přihlašovací údaje do dodavatelského portálu (CZ_SUPP_XXX a heslo) – POZOR, vždy je nutné vyplnit přihlašovací údaje účtu, ze kterého byl export tabulky proveden, jinak dojde k zobrazení chyby neznámého uživatelského jména nebo hesla.
Pokud je validace ukončena s chybami, najeďte na červeně podbarvenou buňku – ta vždy obsahuje v poznámce detaily o chybě (nevyplněný povinný údaj apod.).
V případě, že validace proběhne bez chyby, nebo dojde k opravě chyb po validaci, pak soubor uložte
a nahrajte jej zpět do portálu na úvodní stránce v sekci ODKAZY > Import vyplněného Smartsheetu, viz sekce Import vyplněné šablony Smartsheet.