Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

Přes seznam vytvořených artiklů (přístupným stiskem odkazu Produkty, který se nachází vlevo nahoře) je možné zadané artikly dále upravovat. Detail s daty artiklu se otevře po kliknutí na daný artikl.


Obr. 3.1 Výběr artiklu


Obr. 3.2 Detail artiklu


Stejně jako při zadávání nového artiklu je nutné věnovat pozornost povinným polím označených hvězdičkou (*).

Pokud používáte produktovou databázi (BrandBank, ZAS, GDSN), můžete artikly aktualizovat v databázi a poté je stačí 

upravit pomocí tlačítka „Načíst data z produktové banky“ ve spodní části obrazovky, tj. nemusíte data vyplňovat vícekrát pro jednotlivé artikly.


Obr. 3.3 Tlačítko Načíst data z produktové banky


Úpravu artiklu dokončíte kliknutím na tlačítko „Odeslat data do Globusu".

3.1. Hromadná úprava artiklů

V případě, že potřebujete upravit více než jednotky artiklů z jednotlivých kategorií, lze je nyní upravit hromadně.

Stiskněte odkaz Produkty, který se nachází na hlavní straně vlevo nahoře, tím se dostanete na seznam artiklů.
Klikněte na kategorii, jejíž artikly chcete hromadně upravovat (např. na Domácnost, dekorace nebo na Drogerie apod.).


Obr. 3.4 Výběr kategorie


Zobrazí se artikly, které máte přiřazené k dané kategorii. U jednotlivých artiklů je zaškrtávací pole pro výběr artiklů (1.).
Toto pole zašrtněte u všech artiklů, které chcete hromadně upravit a následně klikněte na „Export smartsheet“ (2.).


Obr. 3.5 Postup úpravy více artiklů – export


Dále se zobrazí okno pro exportování smartsheetu – zde nic neměníte, pouze klikněte na Potvrdit.

Obr. 3.6 Postup úpravy více artiklů – potvrzení


V tuto chvíli se vygeneruje excelová tabulka (tzv. smartsheet) s artikly, které jste vybrali. Při generování smartsheet automaticky načítá z produktových bank data, která jste v nich pro Globus zpřístupnili.

Tabulku si stáhněte z portálu kliknutím na zelený název souboru s příponou xlsm.

Obr. 3.7 Postup úpravy více artiklů – stažení vygenerovaného souboru


Soubor otevřete a pokud po vás bude Excel chtít, abyste povolili úpravy a následně povolili i obsah, pro správnou funkčnost tabulky odsouhlaste.

Obr. 3.8 Povolit úpravy


Obr. 3.9 Odblokování maker - Povolit obsah


V závislosti na stupni zabezpečení Vašeho systému se může stát, že bude soubor s makry potřeba odblokovat - v aplikaci Průzkumník klepnout pravým tlačítkem myši na daný soubor a na záložce Obecné zaškrtnout Odblokovat.

Obr. 3.8 Odblokování souboru


U každého artiklu vždy vyplňte všechna modrá pole – ta jsou povinná. Ostatní údaje povinné nejsou, nicméně čím více údajů vyplníte, tím lépe. Zároveň zkontrolujte správnost údajů doplněných z produktové databáze.

Obr. 3.9 Příklad exportovaného produktu


Po kontrole tabulku zvalidujte. Pozor, úpravy ve Smartsheetu je možno provádět kdykoli, ale pro jeho Validaci je potřeba být přihlášen do Dodavatelského portálu.

Jste-li přihlášeni, klikněte na Validovat list vlevo nahoře. Zobrazí se okno Kontrola obsahu Smartsheetu, které potvrdíte OK.

Obr. 3.10 Kontrola obsahu Smartsheetu


V okně prohlížeče se Vám otevře informační hláška "Smartsheet has been authenticated for user XYZ. You can close this window" a v excelové tabulce se objeví automatické přihlašovací okno pro validaci, kde stiskněte Přihlásit se.

Obr. 3.11 Přihlásit se


Zobrazí se výsledky kontroly.

Obr. 3.12 Výsledky kontroly


Pokud je validace ukončena s chybami, jsou některé buňky podbarveny červeně. Buňka s ID obsahuje v poznámce informaci o počtu chyb u daného artiklu (čili řádku), ostatní podbarvené buňky mají v poznámce detaily o chybě v dané buňce (nevyplněný povinný údaj apod.).

Po opravě chyb doporučujeme tabulku opět zvalidovat pro jistotu, zda něco nezůstalo opomenuto.

V případě, že validace proběhne bez chyby, pak soubor běžným způsobem uložte a následně jej nahrajte (importujte) zpět do portálu na úvodní stránce v panelu Odkazy > Import vyplněného Smartsheetu, viz Import vyplněné šablony Smartsheet.