...
V panelu ODKAZY klikněte na „Vytvořit produkt“:
Obr. 6 16 Založení artiklu
Obr. 7 17 Vyplnění kategorie a EANu
...
Kategorii je nutno vyplnit výběrem ze seznamu při kliknutí do pole pro kategorii. Zároveň lze v daném v daném okně kategorii vyhledat (zadat například Drogerie).
Obr. 18 Obr. 8 Založení artiklu – výběr kategorie
...
Založení artiklu je dokončeno kliknutím na tlačítko Odeslat SM ve spodní části obrazovky.
Obr. 9 Obr. 19 Založení artiklu – vyplnění údajů – automatické načtení existujících dat
...
4.2.1. Vytvoření více produktů
V sekci V panelu ODKAZY na úvodní stránce klikněte na odkaz Vytvořit více produktů. Zde vyberte příslušnou kategorii.
Dále vyplňte jednotlivé EANy – lze vyplnit pouze po jednom (při vložení EANu se zobrazí další pole pro další EAN).
Obr. 20 Vytvořit více produktů
Vyberte příslušnou kategorii a všechny EANy vyplňte do rámečku, každý EAN na samostatný řádek.
Obr. 21 Obr. 19 Příklad vyplněných EANů
Dále je aktuálně nutné kliknout kamkoliv na stránce (jedná se o aktuální malou chybu validace vložených EANů) a poté na „Pokračovat“ ve spodní části obrazovky.
Tím dojde k vytvoření produktů, nicméně je dále nutné je vyplnit.
4.2.1.1. Export vytvořených produktů
Po vytvoření produktů je nutné je dále exportovat pro jejich vyplnění, případně stažení dat z produktových databází (pokud je nechcete vyplňovat ručně po jednom, případně hromadně za použití smartsheetu).
Export je proveden na úvodní stránce v sekci ODKAZYv panelu Odkazy, zde klikněte na Exportovat více produktů.
Obr. 22 Export více produktů.
Zobrazí se seznam hromadně vytvořených artiklů, které ještě nebyly odeslány SM.
Vyberte Zaškrtnutím vyberte všechny artikly, které chcete vyplnit a odeslat SM a výběr potvrďte kliknutím na „Export Smartsheet“.
Obr. 20 23 Export více produktů - výběr a export
Dále Následně se zobrazí okno pro exportování smartsheetu – zde nic neměníte, pouze klikněte na Potvrdit.
Obr. 24 Export více produktů - generování smartsheetu
V tuto V tuto chvíli se vygeneruje excel tabulka (smartsheet) s artiklys artikly, které jste vybrali. Pokud jste již provedli úpravy provedli v produktové v produktové databázi, budou tyto úpravy vloženy do vygenerované tabulky.
Tuto tabulku Tabulku je nyní nutno z portálu z portálu stáhnout kliknutím na název souboru (jde o soubor s příponou xlsm).
Obr. 21 25 Export artiklů do tabulky smartsheet a stažení tabulky z portálu na lokální disk
Po stažení excelovou tabulku otevřete. Z důvodu Z důvodu pozdější validace povolte v souboru v souboru makra kliknutím na „Povolit obsah“ u hlášky v otevřené v otevřené tabulce.
U Dále u všech artiklů zkontrolujte ve sloupci D (Status produktu), zda je zde uvedena možnost Nový produkt.
Vyplňte všechna modrá pole – ta jsou vždy povinná. Ostatní údaje jsou nepovinné, nicméně čím více údajů vyplníte, tím lépe. Zároveň zkontrolujte správnost údajů doplněných z produktové z produktové databáze.
Po vyplnění údajů šablonu zvalidujete kliknutím na tlačítko Validovat list – viz sekce níže "4.2.2. Validace šablony Smartsheet".
Pokud proběhla validace v pořádku, pak soubor uložte a nahrajte jej zpět do portálu viz sekce 4.2.3. Import vyplněné šablony Smartsheet .
4.2.2. Validace šablony Smartsheet
...
Validaci provedete, viz obrázek níže, kliknutím na tlačítko „Validovat list“ (1), které
se nachází v horní levé části šablony Smartsheet. Dále potvrdíte vyskakovací okno kliknutím
na „OK“ (2) a nakonec zadáte své přihlašovací údaje (3). Přihlašovací údaje jsou stejné jako přihlášení do aplikace samotné, tj. login ve tvaru CZ_SUPP_cislo-dodavatele a Vaše unikátní heslo.
Obr. 13 Obr. 26 Validace Smartsheet šablony
Nakonec šablonu uložte na místo, odkud bude možno ji nahrátPokud je validace ukončena s chybami, najeďte na červeně podbarvenou buňku – ta vždy obsahuje v poznámce detaily o chybě (nevyplněný povinný údaj apod.).
V případě, že validace proběhne bez chyby, nebo dojde k opravě chyb po validaci, pak soubor běžným způsobem uložte a následně jej nahrajte (importujte)
zpět do portálu na úvodní stránce v panelu Odkazy > Import vyplněného Smartsheetu.
4.2.3. Import vyplněné šablony Smartsheet
Na domovské obrazovce v panelu ODKAZY v panelu Odkazy klikněte na „Import vyplněného Smartsheetu“:
Obr. 14 27 Import Smartsheet šablony 1
Dále Otevře se strana „Import produktu", kde klikněte na tlačítko „Import Smartsheetu“Smartsheet“.
Na této stránce je také možno vidět ostatní nahrávané soubory:.
Obr. 15 28 Import Smartsheet šablony 2
V okně, které se otevře, vyberte tabulku smartsheet, kterou chcete importovat.
Obr. 29 Obr. 16 Import Smartsheet šablony 3
Při importu probíhá další kontrola dat, která může odhalit i jiné chyby než validace ve smartsheetu. Po importu je třeba zkontrolovat, že proces proběhl úspěšně.
Klikněte na kulatou ikonu „Poslední procesy procesy na pozadí" v pravém horním menu:
Obr. 30 Import Smartsheet šablony - Poslední procesy
a podívejte se na poslední proces, který proběhl (je vždy první odshora).
Obr. 31 Import Smartsheet šablony - Poslední procesy rozklik
Pokud import proběhl s chybouPokud import proběhne s chybou, rozklikněte příslušný proces importu a stáhněte si chybový soubor, kde budou označeny nevalidní údaje:
Obr. 32 Stažení chybového souboru
V chybovém souboru errorfile.xlsm Zároveň je potřeba při otevírání chybového souboru opět povolit úpravy a obsah (makra), aby se obsah souboru správně zobrazil.
Artikly, ve kterých se nachází chyba jsou poté označeny červeně a při najetí myší na název daného artiklu je zobrazen výpis chyb (nevyplněných údajů, případně jiných chyb).
Chyby Pozor, chyby je potřeba opravit v původním nahrávaném Smartsheetu a ten posléze znovu nahrát (Import vyplněného smartsheetu).
Chybový soubor errorfile.xlsm slouží pouze jako informativní prvek.
Obr. 17 Stažení chybového souboru
Pozn.: Artikly založené pomocí importu excel Smartsheet šablony jsou nahrané ihned po dokončení nahrávání, nicméně pro jejich zobrazení je potřeba sbalit a znovu rozbalit složku
u kategorie artiklů v levém menu v seznamu artiklů (např. Nealko).
...